हामी अरूको सपनाका पात्रमात्रै ! | Khabarhub Khabarhub

हामी अरूको सपनाका पात्रमात्रै !


२७ बैशाख २०७७, शनिबार  

पढ्न लाग्ने समय : 6 मिनेट


3
Shares
  • change font
  • change font
  • change font

एउटा अलग्गै प्रसङ्गमा पढ्दै लैजाँदा अस्ति एउटा घतलाग्दो कुरो भेटियो– हामी सबै कोही अरू नै व्यक्तिको सपनामा बाँचिरहेका छौँ ।

मैले भर्खर भेटेँ भन्दैमा नयाँ होला भन्न मिलेन । पाठकहरूले धेरै अगाडि थहा पाएको पनि हुन सक्छ तैपनि के पो कुरो नयाँ आउँछ र ! कुरो च्वास्स बिझ्यो ।

कहिलेकाहीँ कुनै कुरो यस्तो गहिरो बिझ्छ कि साह्रै बिझ्छ । शंकर लामिछानेले भनेको जस्तो, मन जस्तो पस्छ त्यस्तै निस्किँदैन । यो कहिल्यै सम्भव हुँदैन जहाँ मन जस्तो पसोस् त्यस्तै निस्कियोस् !

कुरो सपनाको होओस् अथवा बिपनाको ! मन पसेपछि अलग्गै भएर निस्किन्छ । सपनाको कथा राम्रो थियो । लेखकको परिचय लुकाएको हुनाले यहाँ उल्लेख गर्न सकिएन ।

कुरो गम्भीर छ । कसैको सपनामा हामी कसरी बाँच्न सक्छौँ त ! अझै अहिले त झनै मेरो शरीर मेरो अधिकार भन्ने नयाँ स्वतन्त्रताको लहर चलेका बेला ! स्मरण रहोस् अहिलेको लोकप्रिय स्वतन्त्रताको यो कुरा युनानी दार्शनिक सुकरातको सपना हो । पछि उनका शिष्य प्लेटोले यसै स्वतन्त्रतालाई युटोपियामा रामराज्यको परिकल्पनामा अझ विस्तार गरे ।

निक्कै घोच्यो ! अर्को व्यक्तिको सपना ! कुरो दुहुँदै, पगार्दै लैजाँदा डरलाग्दो ठाउँमा पुगियो : आगे खाई पिछे आग !

चाल्र्स डार्विनको कुरो पत्याउने हो भने रामापिथेकसका बाबु गोरिल्लापिथेकस र आमा सुन्दरीपिथेकसले एक दिन मान्छे भएको सपना देखे । बिहान हत्तेरिका ! के सपना देखियो यस्तो अचम्म भनेर एक आपसमा कुरा गर्नलाई भाषा पनि छैन ! बूढाबूढी मुखामुख गरे, मुसुमुसु हाँसे ! धन्न, हाँस्न चाहिँ जानेका थिए ।

समय गुज्रिन कति बेर लाग्दो रहेछ र ! अर्को वर्ष रामापिथेकस जन्मिए । भाषा भएको भए अर्कै नाम राख्दा हुन्, थिएन । त्यसैको सुविधाको लाभ लियौँ हामीले ! धन्न त्यति भए पनि हामीलाई छाडिदिए ! नत्र सबै काम आफैँ भ्याउँथे ! बाबुआमाको सपना अगाडि बढाउनु नै सन्ततिको कर्म हो भनेर रामापिथेकसले त्यही सपनालाई निरन्तरता दिँदा भए । कालान्तरमा अहिले हामी भयौँ रे !

संस्कृतको सनक चढेका मान्छेले कुनै पनि कुरो संस्कृतभन्दा अलिक पर चाइनिज, अरबी अथवा रोमन इत्यादिमा विकास भयो भन्दा पत्याउँदैनन्, मरे काटे कालत्रै । इति, आदि, इत्यादि भनेर संस्कृत जोडेपछि कुरो सक्किगो !

रोमनको रन्काले राँकिएकाको कुरो फेरि अचम्मै हुन्छ ! अहिलेको पुस्ता संस्कृतको सनक र रोमनको रापमा परेर आँखा मिच्दैछ ! हुन पनि यो सनक र राप अचम्मै लाग्दो हुँदोरहेछ । सनक चढ्दा रापले नपोल्ने, देउता चढेका बेला धामी आगामा नाचे जस्तो !

हाम्रो संस्कृतको सनक चढेको सम्प्रदायको कथा पनि त्यस्तै छ । अंशुमानले गङ्गा धर्तीमा ल्याउने तपस्या थाले रे, दिलीपले अलिक पर ठेले, अनि भगीरथले त भत्काएरै छाडे ! यो हो सपनाको तोड !

फेरि मुद्दामै फर्किऊँ । सपनाको कुरो । संस्कृतमा एकछिन बोलूँ । ब्रह्म आफैँ एक्लै आफैँमा सुतेका बेला आफैंले सपना देखेछ ‘एकोऽहं बहुस्याम्’ भनेर ! किन देख्नु पर्‍याथ्यो ! सुत्नु नि खुरुखुरु ! सपना देखिगो । सपना देखेपछि अब त्यसलाई अघि बढाउनु परिगो !

अनि, सारा सृष्टिको रचना गर्‍यो । नारायणका नाभिबाट कमल टुसायो । कमलका टुप्पामा ब्रह्मा पलाए । ब्रह्माले कुनै कुराको छेउटुप्पो पत्ता पाउन सकेनन् । नारायणले ध्यानमै भन्दिए, ‘सृष्टि गर ब्रह्मा !’

सृष्टि त सृष्टि खै के खै के ! कहिल्यै गरेको भए पो अनुभव पनि हुन्छ । निकै बेर ट्वाँ परेर के गर्ने–गर्ने भनेर बाबै अलमलमा परे । नारायणको नाटक उति बेलादेखि नै चर्को ! ज्ञान बनेर ब्रह्माभित्र पसे । अब के गर्ने भन्ने पत्तो लाग्यो ! हेर यो झन्झट !

यो संस्कृत साहित्य साह्रै रमाइलो र काइदाको छ । अनि ब्रह्माले सृष्टि गरे । प्रजा उत्पन्न गरे । मान्छे उत्पन्न गर्ने अनुभव थिएन । फ्याट्टै मान्छे निकाले । अब भो कि ! मान्छे भन्ने जात कस्तो फटाहा त ! लाजसरम केही छैन । मान्छे हुन पाएको छैन, मैथुनका लागि ब्रह्मातिरै फर्किए !

मान्छेको कामले कामित ब्रह्माले फेरि त्यो सृष्टि डिलिट गर्नु पर्‍यो ! आफैँलाई डिलिट गरेर फेरि पछि प्रजापति बनाएर लफडा गरेर मान्छे बनाउनु पर्‍यो ! यो मान्छेले सृष्टिको सुरुदेखि नै भगवानलाई हैरान खेलाएर ठेगान लगाएको !

रोमनमा भन्दा पनि त्यस्तै । परमपितालाई सृष्टि गर्ने सपना आयो । ट्याक–ट्याक–ढ्याक गरेर ६ दिनमा सृष्टि सके, सातौँ दिन छुिट्ट बसेका बूढाको अहिलेसम्म अत्तोपत्तो छैन ।

आडम र हब्बाले उताबाट सुरु गरे, यताबाट प्रजापतिले ! तर खेल जताबाट सुरु भए पनि सपनाकै खेल ! सृष्टि त भयो तर भाषा नभएर मान्छेको काम चलेन । शंकरले डमरु बजाइदिए । भाषा त्यै भैगो ! पाणिनीले व्याकरण बनाइदिए ! अब भाषा र भाकाको तालमेल मिल्यो ।

घरबार थिएन । ब्रह्मा बूढाको कमलको बास । मान्छेलाई त्यसले कहाँ हुन्थ्यो र ! काँ बस्ने ? काँ बस्ने ? भनेर ब्रह्मालाई किचकिच गर्दा गर्दा विश्वकर्मा निकाले । विश्वकर्माको सपना संसारका सबै महल !

शटक हिँड्दा हिँड्दा थाके । सपना देखे, हिँड्नुको सट्टा गुड्किन पाए कस्तो हुन्थ्यो होला ! विश्वकर्मासँग सल्लाह गरेर चक्का बनाएर रथ बनाए अनि जोते घोडा ! शटकको सपना आजका सबै गाडी !

हेर्नुस् न ! पृथ्वीनारायणले सपना देखे, नेपाल ठोके । कार्ल माक्र्सले एउटा सपना देखे । लेनिनदेखि प्रचण्डसम्मले त्यही सपना बोक्न र ठोक्न पाए । सपनाभित्र सपना ! सपनाभित्रको सपनामा सपनाको गोटी तपाईं हामी !

आरुणीको छोरो स्वेतकेतु सानै थियो । पाँच वर्षको हुँदो हो । आमाले भात ख्वाउँदै थिइन् । उताबाट एक जना अपरिचित ऋषि रन्किएर आए । उति बेला रिसाउँदामात्रै नभएर खुसाउँदा पनि ऋषि नै हुन्थे । पछि दुर्वासाले सपना देखेपछि मात्रै रिसाउँदा मात्रै ऋषि हुने चलन बसेको रे !

ऋषिले इशारा गरे, स्वेतकेतुकी आमा जुरुक्क उठिन्, खुरुखुरु ऋषिका पछि लागिन् । कस्तो अचम्म ! स्वेतकेतुका मनमा नानाथरी कुरा चल्यो । भरे आरुणी आउँदा घर बेहाल छ ! स्वेतकेतुले सपना देखे यदि कुनै आमाले आफ्ना सन्तान छाडेर जान नपाउने भएको भए अहिले मेरी आमा पनि मसँगै हुन्थिन् होला !
स्वेतकेतु किन हार मान्थे र ! विवाह र गृहस्थको फन्दा फिटे ! आजको सारा पारिवारिक संसार स्वेतकेतुको सपना !

जुन विषय पनि कुनै न कुनै ढङ्गले कसैको सपनाको उपज भएको प्रमाण फेला पर्छ । बेन्जामिन फ्य्राङकलिनको सपना बिजुली, मर्कोनिको रेडियो, जेम्स वाटको वाष्पइञ्जिन, डेम्लरको इन्जिन गाडीमा ! हो इन्जिन गाडीमा !

अनि आविष्कार कसले गरेको अथवा यो सपना कसले देखेको भन्ने पत्तो लागेन भने त्यसलाई थोमस अल्भा एडिसन भन्दियो भने झन्डै ७० प्रतिसत उत्तर सही हुन्छ रे !

अहिले हामी चाइनाको छालाको पैसाको सपनामाथि हात्तीछाप अथवा डलरछाप सपनाको बैंकमा सपनाकै नम्बर गनेर सपनाकै महल बनाउन चाल्र्स ब्याबेजको सपनाको कम्प्युटरको सहारा लिँदै छौँ । स्मरण रहोस् अहिले तपाईं यो सपनामा लेखिएको सपनाको लेख सपनामै पढ्दै हुनुहुन्छ ! क्या खत्रा !

हेर्नुस् न ! पृथ्वीनारायणले सपना देखे, नेपाल ठोके । कार्ल माक्र्सले एउटा सपना देखे । लेनिनदेखि प्रचण्डसम्मले त्यही सपना बोक्न र ठोक्न पाए । सपनाभित्र सपना ! सपनाभित्रको सपनामा सपनाको गोटी तपाईं हामी !

अनि हामी भन्छौँ रियालिटी ! कहाँको रियालिटी ? के को रियालिटी ? बेलुका सुत्ने खाट, राति सु–आची गर्ने ट्वाइलेट, बिहान उठ्ने चप्पल, दाँत बाझ्ने बुरुस, कोट, टोपी, कलकत्ते काइँयो केस मेरो बाङ्गो सबै सपनै सपना ! त्यो पनि आफ्नो भए त हुन्थ्यो नि ! अरू कसैको ! कस्तो अचम्म !

सन् २०१० ताका क्रिष्टोफर नोलानले बनाएको अंग्रेजी फिल्म इन्सेप्सन हेर्नु भयो होला, सपनाभित्र सपनाका परतहरू । मुख्य भूमिका बाहेकका सहपात्रहरूलाई सपना भन्ने हेक्का हुँदैन । अहिले हामीलाई पनि यो सपना हो भन्ने कुराको हेक्का छैन । त्यहाँ केही परत अथवा लेयरको कुरो गरिएको छ ।

सामान्यतया हामी सपना देख्छौँ । सपनामा पात्रहरू पनि देख्छौँ । पात्रहरू कहिले ठिकै आफूले नियन्त्रण गर्न सकिने हुन्छन् । कहिले चाहिँ पात्रले अरर्‍याएर ऐठन गराउँछन् । निक्कै कठिन भएर उठ्नुपर्छ । उठेपछि अचम्म लाग्छ । धन्न सपना रहेछ भनेर ढुक्क होइन्छ । त्यो सपनामा आफूलाई आफ्नोपनाको आभास नभए पनि ‘मेरो सपना हो, सपनै नाथे त हो नि’ भन्ने कुराले चित्त बुझाउन मिल्छ, सकिन्छ ।

यहाँ रियालिटीमा गाई सदाउने, घोडा सदाउनेदेखि अहिले फरारे सदाउने समय सम्म आइपुग्दा सपनाहरूको कति बाक्लो परत अथवा लेयर थपियो होला ! कल्पना गर्दा पनि आङ नै सिरिङ्ग हुने ! फेरि आफ्नै सपना भए पनि अलग्गै कुरा, कुनै अर्कै व्यक्तिको सपना !

प्रसिद्ध लेखक मार्क ट्वेनले लेख्ने क्रममा पात्र जीवित भएर आफूसँग उपयुक्त भूमिकाका लागि ‘बार्गेन’ गरेको ‘ह्यालुसिनेटिभ रियालिटी’ भन्दा अचम्म लाग्थ्यो । पात्र त पात्र मात्रै हो नि ! होइन र ! फेरि कहाँको भूमिका, कताको डिमाण्ड !

उड्ति उड्ति सुनेको, सेक्सपियरले ओथेल्लो भन्ने नाटकलाई संयोगान्त अथवा कमेडी बनाउन सुरु गरे रे । ओथेल्लो र इयागोले ‘रोल डिमाण्ड’ गरेर वियोगान्त अथवा ट्र्याजेडीमा टुंगियो रे ! यति कथा पढेपछि तपाईं एकै छिन छक्क पर्दिनुहोस् ! नत्र यत्रो सपनाको कथा गर्दा तपाईंको भूमिकाले लेखकको लेखलाई न्याय गर्दैन ।

छक्क पर्नुभो ? सिरियसली ?

सामान्यतया हामी सपना देख्छौँ । सपनामा पात्रहरू पनि देख्छौँ । पात्रहरू कहिले ठिकै आफूले नियन्त्रण गर्न सकिने हुन्छन् । कहिले चाहिँ पात्रले अरर्‍याएर ऐठन गराउँछन् । निक्कै कठिन भएर उठ्नुपर्छ । उठेपछि अचम्म लाग्छ । धन्न सपना रहेछ भनेर ढुक्क होइन्छ । त्यो सपनामा आफूलाई आफ्नोपनाको आभास नभए पनि ‘मेरो सपना हो, सपनै नाथे त हो नि’ भन्ने कुराले चित्त बुझाउन मिल्छ, सकिन्छ ।

यो महास्वप्नमा कसरी उठ्ने ? यहाँ त मेरै सपना भनेर चित्त बुझाउने ठाउँ पनि छैन ! कस्तो विडम्बना ! हामी सबै कसैको सपनाको काल्पनिक पात्रको भूमिका निर्वाह गर्दैछौँ । तपाईं जहाँ काम गर्नुहुन्छ, त्यो ठाउँ कसैको सपना हो । त्यो व्यक्तिले सपनामा तपाईंजस्तै इमानदार अथवा इमानलाई दारेर इमानदारी निर्वाह गर्नसक्ने व्यक्तिलाई जागिरमा राखेको हुनुपर्छ ।

म अहिले एउटा आर्ट ग्यालरीमा काम गर्छु । अब सक्किगो नि ! आर्टमा बिपना भयो भने त्यसको कुनै मूल्य नै हुँदैन । जति गहिरो सपना उति अमूल्य ! कहिलेकाहीँ सपना बुन्छु, राईट ब्रदरर्सको सपना चढेर पृथ्वीनारायणको सपनामा ओर्लिएर ओलीको पटकथामा नाटक मञ्चन गरौँ । फेरि सम्झन्छु त्यो सपना देख्ने मान्छेले उसको सपनाभित्र मेरो के भूमिका लेखेको होला !

यति कथा पढेपछि यति कुरा त पक्का भयो कि हामी सबै सपनामै छौँ । निद्रामै छौँ । हामी सपनामै छौँ भने जीवन किन यति सिरियसली लिने ! किन गम्भीर हुने ! किन यो सपनामा नखेल्ने ! सपनाले तबसम्म मात्रै सताउँछ जबसम्म हामीलाई त्यो सपना हो भन्ने कुराको हेक्का हुन्न । अब बिस्तारै हेक्का पुर्‍याउन थाल्यौँ भने स्वप्नवत व्यवहार गर्दा भइहाल्छ ।

सपनाबाट उठ्नेबारे योजना बनाउँदैछु । हेरौँ, त्यो कता पुग्छ । एउटा सपनाबाट उठाउँछ अथवा अर्को सपनामा धकेल्छ ।

प्रकाशित मिति : २७ बैशाख २०७७, शनिबार  ८ : १५ बजे

एमाले भोजपुरको अध्यक्ष मक्कर खड्का निर्वाचित

भोजपुर– नेकपा एमाले जिल्ला कमिटी भोजपुरको अध्यक्षमा मक्करबहादुर खड्का निर्वाचित

ठाढीसहितका सीमानाका दुई चरणमा आठ दिन बन्द हुने

सिरहा– छिमेकी राष्ट्र भारतको विहार राज्यमा हुने लोकसभा निर्वाचनलाई दृष्टिगत

धनगढी–खुटिया–दिपायल द्रुतमार्गमा पुल निर्माण अलपत्र

कैलाली– धनगढी–खुटिया–दिपायल द्रुतमार्गमा बनाइने आठवटा पुलका निम्ति पर्याप्त बजेट नहुँदा

मुहान सुकेपछि ट्याङ्करको पानीमा निर्भर

पाँचथर– सुक्खाका कारण खानेपानीको मुहान सुकेपछि पाँचथरको हिलिहाङ गाउँपालिका–७ का

हुम्लाका युवालाई आधारभूत कम्प्युटर तालिम

हुम्ला– ‘उद्यम गरौँ स्वरोजगार बनौँ, सीप सिकौँ रोजगार बनौँ’ भन्ने